Tokio Hotel
Dida 2006.12.18. 15:14
Egy érdekes írás, amit ugyan egy oldalról szedtem, de nagyon igaz, és jóó!
Bill és Tom Kaulitz ikertestvérek évek óta zenéltek együtt és eljártak énekversenyekre is. Egy ilyen alkalommal futottak össze Gustavval és Georggal, akik viszont barátok voltak. A találkozás és barátság szülte az ötletet, hogy alapítsanak zenekart, amit 2001-ben meg is tettek. Létrehozták Devilish-t és bár csak Magdeburg ( ez mindannyiuk szülővárosa) környékén léptek fel, nagy volt a sikerük. Aztán a csapatot átkeresztelték valamilyen okból Tokio Hotel-re. Az együttes zenéje valami misztikummal átszőtt punkrock-szerűség, amit saját felfogásban modernizáltak. Bill 2003-ban részt vett egy tehetségkutató versenyen, ahol felfigyeltek rá és vele együtt az egész Tokio Hotel formációra.
Összejöttek egy professzionális hamburgi producer- és dalszövegíró csapattal - Peter Hoffmann, Pat Benzner, Dave Roth, David Jost – akik korábban olyan nevekkel dolgoztak együtt, mint a Mötley Crüe, Falco vagy a The Corrs. 2005 júliusát írták, amikor a Tokio Hotel első kislemeze, a „Durch den Monsun” (keresztül a monszunon) klipjét elkezdték játszani a német zenei csatornák és ettől a perctől kezdve hatalmas rajongótáborra tettek szert. A kislemez azonnal a német és osztrák slágerlisták élére került és jó ideig tartotta magát a legjobb helyen.
Novemberben megjelent első lemezük a „Schrei” (kiáltás). Az összes díjkiosztón ünnepségen, ahova benevezték őket, taroltak. 2005-ben elindultak a lemez megjelenését követően egy turnéra is, amelynek minden egyes állomásán teltház volt. A Tokio Hotel-mánia hamarosan túlnőtt a német nyelvterületen és mostanra fantasztikus méretű rajongótáboruk francia, lengyel, cseh, szlovák és magyar fiatalokból áll.
A Tokio Hotel sikere
Próbálták őket besorolni valamilyen stílus-kategóriába, nem sikerült. Próbálták zenéjüket valami máshoz hasonlítani – nem sikerült. Próbálták a meghatározni a titkát a fantasztikus kisugárzásnak, ami árad belőlük – nem sikerült.
Ami tény: zenei fenomének, akik képzett zenészek, de mivel rettenetesen fiatalok ( életkoruk 16 és 18 év között van) nem szakadtak el attól a közegtől, akikhez szólnak. Kiválóan megtalálják a hangot a fiatalokkal. Villámgyors sikerüknek az is az egyik oka, hogy nem a sokak által lejárt frázisokat pufogtatják zenében és dalszövegekben, hanem tényleg invenciózusak és kreatívak. Szövegeik intelligensek, meghatók, mellőzik a sekélyes gondolatokat. Nem a felnőttek gondolatait próbálják a saját stílusukban tovább adni kortársaiknak, hanem azon a nyelven, abban a stílusban gondolkodnak, ahogy korosztályuk és így el is érik mondanivalójukkal a kívánt hatást.
A kezdet kezdetén egy csomó kritikus kétkedve fogadta hirtelen jött sikerüket, mert mindenki azt hitte a Tokio Hotel is jön és megy, mint annyian már előttük, de nem. Színpadi sikereik szó szerint azt igazolták, amit a slágerlisták is mutattak. „Amikor koncertezünk, azaz állunk a színpadon és játszunk, az olyan számunkra, mint egy valóra vált álom.” – nyilatkozta Bill.
|